Schultanzprojekt ©GoodStudio/shutterstock

Traces of Memory

A School Dance Project

Die Veranstaltung liegt in der Vergangenheit!

Contemporary compositions may well seem somewhat abstract at times – so choreographic co- and recreation can make access easier and provoke intense listening. For many years, students of Corinna Vogel, a professor of music and dance education, have successfully accompanied school dance projects in which young people devise their own choreographies to new music, performed live at the piano by students of Prof. Dr. Florence Millet. This time, students from the Gesamtschule Wasseramselweg artistically explore compositions with a special connection to the Festival’s theme, »Music Amnesia Memory«: some are by György Kurtág, who also transcribed works by Johann Sebastian Bach. His own piano pieces are often »homages«, for example to musician friends or composers of earlier times. The programme also features Alberto Posadas’ »Anklänge an ‚La cathédrale engloutie‘« – in his cycle »Erinnerungsspuren« (Traces of Memory) the Spaniard enters into a dialogue with famous piano works of the past. Brief piano pieces by Morton Feldman round out the programme.


​ACHT BRÜCKEN Lunch wird ermöglicht durch Otto Fuchs Schüco.



Ende gegen 12:30

Programme

György Kurtág
Hommage à Halmágyi Mihály
aus: Játékok (Spiele) (1973–, work in progress)
für Klavier

György Kurtág
"Aus tiefer Not schrei ich zu dir" BWV 687
Bearbeitung von György Kurtág für Klavier zu vier Händen

Morton Feldman
Illusions
für Klavier

Morton Feldman
Two Intermissions
für Klavier

György Kurtág
Hommage à Scarlatti
aus: Játékok (Spiele) (1973–, work in progress)
für Klavier

György Kurtág
Hommage à Farkas Ferenc 3 (Petruschkas Beschwörung)
aus: Játékok (Spiele) (1973–, work in progress)
für Klavier

György Kurtág
Valse de guerre des Kabânaas
aus: Játékok (Spiele) (1973–, work in progress)
für Klavier

Alberto Posadas
Anklänge an "La cathédrale engloutie"
aus: Erinnerungsspuren
Zyklus für Klavier

Johann Sebastian Bach
»Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit« BWV 106
Kantate für Sopran, Alt, Tenor, Bass, zwei Flöten, zwei Viole da Gamba und Basso continuo. Texte aus dem Alten und dem Neuen Testament sowie Kirchenliedern. Bearbeitung von György Kurtág für Klavier zu vier Händen
»Actus tragicus«
Bearbeitung von György Kurtág für Klavier zu vier Händen


Promoter
ACHT BRÜCKEN in Kooperation mit Hochschule für Musik und Tanz Köln

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