Traces of Memory

Schülerinnen und Schüler der Gesamtschule Wasseramselweg | Studierende der Klavierklasse von Florence Millet | Studierende der Hochschule für Musik und Tanz Köln | Corinna Vogel: Bach | Feldman | Kurtág | Posadas
Contemporary compositions may well seem somewhat abstract at times – so choreographic co- and recreation can make access easier and provoke intense listening. For many years, students of Corinna Vogel, a professor of music and dance education, have successfully accompanied school dance projects in which young people devise their own choreographies to new music, performed live at the piano by students of Prof. Dr. Florence Millet. This time, students from the Gesamtschule Wasseramselweg artistically explore compositions with a special connection to the Festival’s theme, »Music Amnesia Memory«: some are by György Kurtág, who also transcribed works by Johann Sebastian Bach. His own piano pieces are often »homages«, for example to musician friends or composers of earlier times. The programme also features Alberto Posadas’ »Anklänge an ‚La cathédrale engloutie‘« – in his cycle »Erinnerungsspuren« (Traces of Memory) the Spaniard enters into a dialogue with famous piano works of the past. Brief piano pieces by Morton Feldman round out the programme.
ACHT BRÜCKEN Lunch wird ermöglicht durch Otto Fuchs Schüco.
About this event
Programme
- Hommage à Halmágyi Mihályfrom: Játékok (Spiele) (1973–, work in progress)
für Klavier - "Aus tiefer Not schrei ich zu dir" BWV 687Bearbeitung von György Kurtág für Klavier zu vier Händen
- Illusionsfür Klavier
- Two Intermissionsfür Klavier
- Hommage à Scarlattifrom: Játékok (Spiele) (1973–, work in progress)
für Klavier - Hommage à Farkas Ferenc 3 (Petruschkas Beschwörung)from: Játékok (Spiele) (1973–, work in progress)
für Klavier - Valse de guerre des Kabânaasfrom: Játékok (Spiele) (1973–, work in progress)
für Klavier - Anklänge an "La cathédrale engloutie"from: Erinnerungsspuren
Zyklus für Klavier - »Gottes Zeit ist die allerbeste Zeit« BWV 106Bearbeitung von György Kurtág für Klavier zu vier HändenKantate für Sopran, Alt, Tenor, Bass, zwei Flöten, zwei Viole da Gamba und Basso continuo. Texte aus dem Alten und dem Neuen Testament sowie Kirchenliedern. Bearbeitung von György Kurtág für Klavier zu vier Händen»Actus tragicus«
Artists
- Fei Fanpiano
- Hyujun Kimpiano
- Clara Vianepiano
- Ke Xupiano
- Studierende der Hochschule für Musik und Tanz Kölnchoreography
- Corinna Vogelartistic direction
Visitor information
50668 Köln